Párkapcsolati tanácsadás
Mikor ajánlott?
- aki régóta egyedül él, és nem találja a számára megfelelő partnert
- gyermek születése során kialakult problémák: felborult a család eddig megszokott dinamikája, eltűnt az örömteli együttlét, a párok már csak "Apa" és "Anya"-ként tekintenek egymásra
- a szürke, rohanó hétköznapok közepette kihúnyt az érdeklődés, ellaposododott a kapcsolat
- a problémák megbeszélésének úját állják akommunikácós nehézségek: "mintha nem egy nyelven beszélnénk"
- már csak a közös gyermekek és anyagi javak tartják össze a kapcsolatot, de megvan a jobbító szándék
- anyós-meny ellentétek
- "imádom a gyermekem, de kiborít az otthonlét"
- az Anya újra munkába áll az otthon töltött évek után.... hogyan alkalmazkodjunk, min változtassunk közösen?
- "harmadik fél" a kapcsolatban - megbocsájtás, újrakezdés
- mérgező kapcsolatok hálójában....
- válni szeretnénk..., de hogyan?
- "régóta szakítottunk, de nem tudok másra nézni..." elengedés és felkészülés egy új kapcsolatra
Mi történik egy tanácsadási folyamat során?
Az NLP szemléletéhez híven arra törekszem, hogy a kliens számára legoptimálisabb módón tárjuk fel az események kiváltó okát.
Ezt követően a belső akadálymentesítés során azokkal a korlátozó hiedelem rendszerek átkeretezésvel foglalkozunk, melyek megakadályozzák a változást.
Új stratégiák és viselkedésmódok kialakításával tesszük eredményessé a változás folyamatát.
Ha szükséges, belső erőforrások bevonásával is segítjük a folyamatot.
Melyek azok a belső erőforrások? Nos, minden olyan érzés, készség, és még felszínre nem hozott tudásanyag, felismerés, mely hozzájárul a sikerhez.
Szükséges-e mindkét fél jelenléte?
az első alkalom után célszerű külön-külön is beszélni a párokkal
majd a közös alkalmak során lehet kialakítani azt a mindkét fél általelfogadott és megfelelőnek ítélt szemlélet ésviselkedésmódot, mely a továbbiakban a közös életük alapja lehet
Mi történik, ha az egyik fél nem akar részt venni a folyamatban?
az önismereti munka során kialakuló új készségek és szemléletmódok lehetőséget biztosítanak arra, hogy az egyik fél változása hozzájáruljon a kapcsolat javulásához
amint a kliens a folyamatban fejlődik, változik, ez a másik félben is pozitív változásokat idéz elő, és sokszor már ez is elegendő a megújuláshoz